Last weekend - Reisverslag uit Ramsey, Verenigd Koninkrijk van Merel Kroon - WaarBenJij.nu Last weekend - Reisverslag uit Ramsey, Verenigd Koninkrijk van Merel Kroon - WaarBenJij.nu

Last weekend

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

14 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ramsey

Day 14
Today (Sunday) I went to Stevenage, a quite new city compared to the other ones I have visited. It was not very big but that was fine because shops close earlier on Sundays anyways and the weather wasn’t that great either. I did have a lovely time seeing some of the city and shopping for a bit.
Tomorrow I will be visiting London, which I have been looking forward to as I am going to Covent Garden, and I absolutely love London. So hope the weather is better then!

Day 15
So I have been to London today (Monday), it was my last day off so I decided to spend it in the most beautiful city here. I travelled by bus, train and underground. So it took me about 3 hours to get there but it was worth it. I went to Covent Garden, and after that to Picadilly Circus and Trafalgar Square. I could easily walk to Trafalgar Square, and I had a day ticket for the underground, so I wanted to see some more but there was no time left. There is never enough time in London apparently. I had a great day and saw lots of things, and bought some things. When I came into a souvenir shop this guy was trying to help me, he asked where I came from and when I said Holland he smiled straight away. Apparently he was Dutch and spoke Dutch as well, not very good but easily understandable. He offered me a discount, which we will never know if it was a discount as there were no price tags what so ever, but it was cheap anyways so I took it. After that he said wait a minute and started asking about my internship, which was fine. Then costumers came up but he said wait wait do you use Whatsapp, I was pretty much done with him then because he seemed well in his twenties and was very pushy. As he started to help the other costumers first he wanted to ask my number, but I was long gone by then. I saw him looking but he could not call me back as he had costumers, this was pretty funny. Apparently lots of English people speak a little Dutch and are very interested in Dutch people, which was mostly seen in London. In the other cities not at all, as London is way more touristic. I had a great day anyway and it was pretty funny.

Dag 14
Vandaag (zondag) ben ik naar Stevenage geweest, een vrij nieuwe stad vergeleken met de andere plaatsen waar ik heen ben geweest. Het was niet heel groot maar prima want de winkels gaan toch eerder dicht p zondag en het weer was ook niet zo best. Ik heb een geweldige tijd gehad een beetje door de stad struinend en wat shoppen.
Morgen ga ik naar London, waar ik al lang naar uitkeek want ik ga naar Covent Garden, en ik ben dol op Londen! Ik hoop dat het weer beter is dan.

Dag 15
Vandaag (maandag) ben ik dus naar Londen geweest, het was mijn laatste vrije dag dus ik had besloten die in de mooiste stad hier te spenderen. Ik ging erheen per bus, trein en underground. Het duurde bijna 3 uur om e rte komen, maar dat was het waard. Ik ben naar Covent Garden, Picadilly Circus en Trafalgar Square geweest. Ik kon makkelijk lopend naar Trafalgar Square vanaf Picadilly, ik had een dagkaart voor de underground dus ik dacht daarna nog wat meer te zien van Londen maar er was nog maar weinig tijd over. Er is blijkbaar nooit genoeg tijd in Londen. Ik heb een geweldige dag gehad en een hoop dingen gezien en gekocht. Toen ik bij een souvenir winkel kwam om wat te halen voor mijn familie, kwam een man meteen naar me toe om te helpen. Hij vroeg waar ik vandaan kwam en bleek ook Nederlands te zijn. Hij sprak Nederlands, maar niet zo heel goed, al begreep ik hem wel. Hij bood me korting aan, waarvan we nooit zullen weten of het ook echt korting was want er hingen nergens prijskaartjes, maar het was een goede deal dus ging ik er mee akkoord. Daarna zei hij wacht even en begon te vragen naar mijn stage, wat prima was. Tot er andere klanten kwam en hij zei wacht wacht ik ben zo klaar, gebruik je Whatsapp? Toen was ik wel klaar met hem en ben ik weggelopen. Hij was erg opdringerig en ik had geen zin om lastig gevallen te worden, dus toen ik weg liep keek hij me nog na maar hij had klanten dus kon geen kant op. Hij wilde me terugroepen maar bedacht zich toch denk ik?! Het was vrij grappig om te zien hoe Londense winkeleigenaren dan ineens allerlei talen spreken en vrienden met je willen zijn als je tourist bent. In de andere steden die ik heb bezocht was dit veel minder, London is gewoon heel touristisch. Ik heb alsnog een heerlijke dag gehad en hem flink uitgelachen.

  • 16 Mei 2014 - 09:53

    Annette Kroon:

    Ik vind je een held!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hi I am Merel and I am 17 years old, here I will keep record of my 3 week journey to England. An internship in Wood Green Animal Shelter.

Actief sinds 28 April 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4256

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 17 Mei 2014

My internship in England

Landen bezocht: