On to another department and weekend! - Reisverslag uit Ramsey, Verenigd Koninkrijk van Merel Kroon - WaarBenJij.nu On to another department and weekend! - Reisverslag uit Ramsey, Verenigd Koninkrijk van Merel Kroon - WaarBenJij.nu

On to another department and weekend!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ramsey

Day 7
Today I have been to Peterborough. It was my first day off since I came here and I decided to spent it with sightseeing and shopping. Peterborough has a quite big city centre with a shopping mall. Although it was a Sunday, all shops were open, which apparently is normal for England. Even on Bank Holiday they are open, so there was plenty to do. I saw a gorgeous Cathedral and there was a Letvian traditional city centre play, where all over the city centre they were singing, performing and showing Letvian traditions. Overall it was a lovely day, the weather was great for English standards and I had a great time.

Day 8
Monday I went to Cambridge, and it was Bank Holiday. I stayed there the entire day and although the plan was to go and see some of the beautiful buildings as well, I only saw a few. The city centre of Cambridge is quiet big, bigger than I thought. So by the time I wanted to go to some of the outer streets, I already had to go and get my bus again. I did have a great day though, the weather was, again, great and the people were very nice. I had a so called “toastie” in a lovely, small lunchroom and the food I got around it was great. There are some very nice smaller shops in England as well and I enjoyed the view of the cathedral and the market.

Day 9 & 10
Tuesday and Wednesday I had to go to my internship again, my last 2 days in the cattery. From tomorrow on I will be helping with the small & field animals. I left with mixed feelings, I have seen everything they do there and pretty much knew the routine after walking along with Clare for 7 days, but I also fell desperately in love with some of the gorgeous and sweet cats and will miss cuddling with the poor abandoned cats. If I could I would bring all of them home, but I’m not sure either my parents nor the rest of the neighbourhood would like them. I got to spend my last day in the cattery in a different unit because Clare got a new and English intern, and made some new friends, but also got the freedom to go wherever I wanted as it was my last day and I knew what to do when. It was great to hear from Clare that she thought I was very good with animals. And she said that I was very calm and responsible and all the cats got at ease because of that. She let me do more than people who actually study for this job. It is great to have a say in their future and I made some very shy and scared ones become real cuddly kitties, actually quite proud of such a small achievement.
I added some pictures of Cambridge, Peterborough and the cats and cattery itself.

Dag 7
Vandaag ben ik naar Peterborough geweest. Het was mijn eerste vrije dag sinds ik hier aangekomen ben en ik heb besloten die te spenderen met tourist spelen en shoppen. Peterborough heeft een vrij groot centrum en winkelcentrum. Ondanks dat het zondag was, waren alle winkels open, wat blijkbaar normaal is hier. Zelfs op feestdagen is alles gewoon open, dus er was zat te doen. Ik heb een prachtige kathedraal gezien en er was een traditie uit de streek, waarbij ze door het hele centrum stukjes speelden, muziek maakten en tradities lieten zien. Het was een geweldige dag, met zelfs goed weer voor engelse standaarden.

Dag 8
Maandag ben ik naar Cambridge geweest, het was een feestdag maandag. Ik ben daar de hele dag gebleven en was van plan om veel mooie gebouwen te gaan bekijken, waar maar weinig van is gekomen. Het centrum was groter dan ik dacht dus toen ik eenmaal van plan was wat meer naar de buitenste delen te gaan was het al tijd om weer op de bus te stappen. Ik heb desondanks wel een hele leuke dag gehad en het weer was, alweer, prachtig. Ik heb een zogenaamde “toastie” gegeten in een schattige, kleine lunchroom en het eten erbij was heerlijk al was het heel simpel. Er zijn een hoop leuke, kleinere boutiques in Engeland and het was een prachtig gezicht met de kathedralen en markt erbij.


Dag 9 & 10
Dinsdag en woensdag waren weer stage dagen, mijn laatste 2 bij de katten. Vanaf morgen ga ik helpen bij de kleine en de velddieren. Ik ging met gemixte gevoelens weg, ik heb alles wel gezien en weet onderhand wel de routine daar na 7 dagen meelopen met Clare, maar ik ben ook hopeloos verliefd geworden op de prachtige en lieve katten en zal het missen om met die achtergelaten katten te kroelen. Als het kon had ik ze allemaal mee naar huis genomen, maar ik denk niet dat mijn ouders of de rest van de wijk het daar mee eens is. Ik heb mijn laatste dag bij de katten in een andere unit doorgebracht, er was namelijk een nieuwe stage hulp bij Clare, een Engelse en ik wist toch al wat te doen. Ik heb nieuwe vrienden gemaakt maar kreeg ook de vrijheid om te gaan waar ik wilde omdat Clare vond dat ik wel goed kon handelen met situaties en problemen. Het was goed om te horen van Clare dat ze dacht dat ik erg goed met dieren ben. Ze zei dat ik erg kalm en verantwoordelijk was en liet me meer doen dan de meeste mensen die meelopen omdat ze dit studeren. Ze zag dat de katten rustiger werden van mij en dat een hoop nerveuze en erg bange katten, zelfs lieve beestjes werden als ik zo kalm bleef. Toch wel trots om dit te bereiken, al is het eigenlijk niets.
Ik heb wat foto’s toegevoegd van Cambridge, Peterborough en de katten en units zelf.

  • 07 Mei 2014 - 23:05

    Oma Corrie:

    lieve merel
    Heel leuk om jou verslagen te lezen.
    geniet er maar van .

    xxxoma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hi I am Merel and I am 17 years old, here I will keep record of my 3 week journey to England. An internship in Wood Green Animal Shelter.

Actief sinds 28 April 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4252

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 17 Mei 2014

My internship in England

Landen bezocht: