First week: check - Reisverslag uit Ramsey, Verenigd Koninkrijk van Merel Kroon - WaarBenJij.nu First week: check - Reisverslag uit Ramsey, Verenigd Koninkrijk van Merel Kroon - WaarBenJij.nu

First week: check

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

04 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ramsey

Day 4 in England
Today has been a good day. I have been to my internship and worked with a different person, well actually 2. Laura, an employee at the shelter, and a volunteer called Elaine. We laughed a lot, she showed me some pictures of the kitten department and it was really fun. The 2 new cats that came in won’t eat though and they are in for surgery/examination tomorrow, so let’s see what’s wrong with them. Furthermore an average day in England, lots of rain but a fair temperature and some sun. And in the evening noodles with my host family, not typically English, but delicious. A great day I should call it.
Day 5 & 6 in England
So I finished my first week of internship today and I am off to my 2 days off. Friday it was Sami’s birthday, Katja’s son, it was lovely to see how excited he was and he is so cute! We had chocolate cake and pizza for dinner, although he did not want any pizza, he ate porridge for breakfast and dinner, a weird combination. Today was a busy day in the cattery, I got to see a cat leave, I was present at the first vet checks and lots of people came to reserve cats to take them home, from the 12 units, 11 are full now, we have 3 pairs and 3 are reserved, including a lovely pair which really needed to go and get a home to settle in as they were extremely nervous. Tomorrow I will be off for a day in Peterborough, which has a big shopping centre and beautiful cathedrals, so I will do some shopping and sightseeing. Monday they will celebrate Sami’s birthday for the family but I will be off to Cambridge, that way I will not bother them all day and I can see some more of that as well. And then Tuesday up to another week at my internship, I love it there, it is one of the most rewarding jobs where you can see progress straight away and brighten abandoned animal’s life, so yeah I will miss that once I am home!
Dag 4 in Engeland
Vandaag was een goeie dag, ik ben weer naar mijn stage geweest en heb een dagje met iemand anders meegelopen. Laura, ze werkt ook bij het asiel, en met Elaine, een vrijwilliger. We hebben een hoop lol gehad, en Laura had een aantal foto’s van de kittens uit een andere afdeling, zo jammer dat ik daar niet mee kan lopen want ze waren onwijs schattig. De 2 nieuwe katten die binnen zijn gekomen willen niet eten en hebben een operatie vandaag, dus we zullen zien wat er mis is met hun. Het was wel weer een typische dag in Engeland, inclusief een hoop regen, maar wel een goede temperatuur en wat zon. ’s Avonds noodles gegeten bij mijn gastgezin, niet typisch Engels, maar wel heerlijk. Een goede dag dus.
Dag 5 & 6 in Engeland.
Mijn eerste week stage lopen zit erop en nu heb ik 2 dagen vrij. Vrijdag was het Sami’s verjaardag, Katja’s zoon. Het was onwijs leuk om te zien hoe enthousiast hij was en schattig natuurlijk. We hadden chocolade taart en pizza als avondeten. Al at Sami alleen maar pap, een rare combinatie als avondeten. Het was vandaag ook een erg drukke dag in het asiel, er ging een kat naar huis en ik heb mijn eerste vet check meegemaakt. Er werden een aantal katten gereserveerd door mensen om naar huis te gaan, we hebben nu 12 units, 11 zijn vol, 3 paren en 3 mogen er naar huis. Waarbij een geweldig paar zit dat echt nodig naar een huis moet, ze zijn onwijs gestrest. Morgen ga ik naar Peterborough, een plaatsje met een groot winkelcentrum en mooie kathedralen. Een hoop shoppen en tourist spelen dus. Maandag vieren ze Sami’s verjaardag voor de familie maar ik ga naar Cambridge, zo loop ik daar niet in de weg en kan ik nog wat mooie dingen zien en doen. Dinsdag dan weer op voor nog een week stage lopen, ik vind het geweldig daar, het is een van de meest belonende banen die je kunt hebben. Je ziet meteen voortgang en het maakt het leven van een achtergelaten dier een stuk beter, dus ja dat ga ik zeker missen als ik weer thuis ben!

I added some pictures of Wood Green/ Er zitten een aantal foto's bij van Wood Green

  • 04 Mei 2014 - 11:05

    Margo:

    Hey Merel, fijn dat je het zo naar je zin hebt . Tot nu toe heb je nog niet echt Engels gegeten! Of Fins ! Plaats je nog wat foto's van de dieren en verblijven waar je werkt voor ons ??
    Xxx mama

  • 04 Mei 2014 - 12:33

    Theo:

    Hoi Merel, leuk verslag weer, klinkt allemaal erg goed. Nu even lekker de toerist uithangen in Peterborough en Cambridge. We kijken uit naar je volgende verslag. groetjes, papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hi I am Merel and I am 17 years old, here I will keep record of my 3 week journey to England. An internship in Wood Green Animal Shelter.

Actief sinds 28 April 2014
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 4255

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 17 Mei 2014

My internship in England

Landen bezocht: