First days in a different section - Reisverslag uit Ramsey, Verenigd Koninkrijk van Merel Kroon - WaarBenJij.nu First days in a different section - Reisverslag uit Ramsey, Verenigd Koninkrijk van Merel Kroon - WaarBenJij.nu

First days in a different section

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

12 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ramsey

Day 11, 12 & 13
These were my first few days in the Small Animals section. I started there on Thursday and finished my second working week. The first two days were pretty funny but confusing as well. I met two other students who do their work experience here as well, but are actually British and study Animal Management. They are very nice to me and fun to hang out with during breaks. But it became clear very soon that they are not the type you want to be associated with during work time and are pretty rude. One of them, the oldest is nice and works just as hard as anybody else would. The other one is very rude though, she thinks she knows everything as she has already walked along here once before, but does a lot of things very sloppy or not at all. She got messed up with one of the staff members on Friday already, and I realised then I am not going to go with her as much as I can. I saw straight away on Saturday, when they were not there, that the atmosphere was a lot better. I spoke to one of the staff members, Karyn, as she asked me about the girls. And she was very kind to me and very funny, where as the student dislikes her very much. This shows how much attitude can do, and I made sure I will not work with the students the entire time. Because although they are sweet to me, I do want to learn something and really see all the vet checks etc. When I walked along with the volunteer we got lots of different fun jobs to do, instead of cleaning out rooms and I learned a lot more. Furthermore I do not want to turn up for whatever the other student is doing wrong. And I am glad they saw that, it is going to be a great last few working days next week.

Dag 11, 12 en 13
Dit waren mijn eerste paar dagen bij de kleine dieren. Ik ben Donderdag begonnen en heb er mijn 2e werkweek afgemaakt. De eerste twee dagen waren grappig maar wel wennen. Ik heb 2 andere werkervarings studenten ontmoet, die Brits zijn en Dieren Management studeren. Ze zijn heel aardig tegen me en we lachen veel tijdens pauzes, maar het werd al vrij snel duidelijk dat zij niet het soort mens zijn waarmee je geassocieerd wilt worden als je aan het werk bent. De oudste is aardig en doet net zo hard haar best als ik, de andere daarentegen is erg brutaal. Ze heeft er al eens eerder meegelopen en denkt daarom dat ze alles weet. Terwijl ze eigenlijk totaal niet haar best doet en dingen over slaat of maar half doet. Vrijdag kreeg ze gedoe met een van de werknemers en toen realiseerde ik me dat ik niet te veel met haar ga meewerken. Ik zag meteen Zaterdag al, toen de studenten er niet waren, dat de sfeer veel beter was. Karyn, die daar werkt, kwam naar me toe en vroeg naar de meisjes. Ze was erg aardig tegen mij en grappig, terwijl de studenten haar vreselijk vinden, nogal een verschil dus. Dit laat maar weer eens zien hoeveel je houding tegenover iemand kan doen en ik heb ervoor gezorgd dat ik bijna niet met de studenten samen werk, zo hebben we wel pauzes samen maar verder niet. Want al zijn ze heel aardig tegen mij, ik wil wel graag wat leren en meelopen met dierenartsen controles enz. Toen ik meeliep met de vrijwilliger zaterdag kregen we een hoop leukere taken, in plaats van hokken schoonmaken gingen we de baby cavia’s wegen en namen geven bijvoorbeeld. Verder wil ik niet opdraaien voor wat die studenten fout doen. En ik ben erg blij dat Karyn dat ook zag, dit worden vast een leuke paar laatste dagen.

Pictures will follow later/Foto's komen later nog

  • 12 Mei 2014 - 23:02

    Theo:

    Goed bezig Merel! Maak er wat moois van de laatste week. Liefs, papa.

  • 12 Mei 2014 - 23:07

    Margo:

    Wat een leuk verslag om weer te lezen . Goed van je om deze keuze te maken en vol voor je stage te gaan ! Waardoor je leukere interessantere werkzaamheden mag doen !! Xxx Mama

  • 13 Mei 2014 - 15:33

    Oma Corrie:

    Heel leuk om jou verslag te lezen, en dat je het leuk vindt om met kleine dieren te werken.Succes in je laatste weekje. XXX oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Hi I am Merel and I am 17 years old, here I will keep record of my 3 week journey to England. An internship in Wood Green Animal Shelter.

Actief sinds 28 April 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 4254

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 17 Mei 2014

My internship in England

Landen bezocht: